Prodávám svou nemovitost… Proč ji (ne)prodávat sám?

Prodávám svou nemovitost… Proč ji (ne)prodávat sám?

Bez realitky? Nafotit na telefon, když jsem si teda pořídil k Vánocům nejnovější model? Nemovitost si dnes prodává sám kdekdo, tak proč bych to nezvládl sám… 

 

 

Opravdu stačí jen “uklidit a vyfotit”? Jak vypadá taková profesionální spolupráce od A do Z?

Přiznejme si to. Na různých realitních serverech i všude možně po internetu vídáme velké množství neprofesionálně nabízených nemovitostí. Ať už vezmeme v potaz snímky nemovitosti pořízené mobilním telefonem přímo ze strany majitele nebo dokonce obdobně prezentované nabídky některými realitními kancelářemi.

Kameraman? Dron? Homestageing? Profesionálně nafocené snímky, prezentační videa či vlastní webová stránka každé nemovitosti? Prověřená bonita a solventnost potenciálního kupce? Proč bychom měli takové věci jako prodávající při prezentaci nemovitosti požadovat jako standart ze strany realitní agentury? Jak taková příprava na prodej nemovitosti vypadá, se můžete podívat např na videu ZDE.

Protože mi profesionálně prezentovaná nemovitost naroste na ceně až o 10-15 %. Berme v potaz, že moje nemovitost není první ani poslední prezentovanou nemovitostí v okolí. Proto by měla vyčnívat nad ostatními a zaujmout. Tudíž nemáme jako klient, který fotí svůj byt 2+kk na telefon, šanci dosáhnout stejného výsledku při prodeji. Příkladem takového prodeje může být např. tato nemovitost 

 

Co je skutečným cílem spolupráce s realitní kanceláří?

Napadá nás hned několik příkladů kvalitní spolupráce. Určitě sem patří efektivní prezentace. Tedy ne přehnaně přikrášlená (představme si například stavbu na pozemku určenou k demolici), ani odfláknutá. Více o tomto mluví náš kameraman na videu ZDE.

Důležitou součástí spolupráce by měl být špičkový právní servis. Nechceme totiž ještě několik měsíců po podepsání kupní smlouvy řešit problémy na straně kupujícího či komplikace na katastrálním úřadě. 

Dalším častým problémem při prodeji nemovitosti bez realitky může být nesolventnost kupujícího či jeho nedostatečná bonita a pomalý proces v případě financování záměru hypotékou. Dnešním standartem by již mělo být, že realitní kancelář má na sebe přímo navázané hypoteční specialisty, kteří rovnou prověří bonitu kupujícího. V našich společnostech Explicit Invest a Explicit Reality tyto služby běžně propojujeme.

 

 

3 tipy na závěr:

  1. Investovat čas do výběru správné realitní agentury má smysl. Může mi správnou prezentací ve výsledku zvýšit cenu mé prodáváné nemovitosti až o 10 - 15 %
  2. Nafotit si byt či dům na telefon není to stejné jako profesionální prezentace nemovitosti s pomocí kameramana či dronu.
  3. Neztrácejte čas s prověřováním solventnosti kupujícího, toto by za Vás měl udělat profesionál, stejně tak jako přípravu kupních smluv a veškerých souvisejících právních formalit.

 

 

Barbora Stodůlková, Libor Grabec

 



Zlepšujte svou finanční gramotnost

a dostávejte Explicit News pravidelně

Pohlídám za vás trendy na trhu a informuji o příležitostech jako první. No spam.

Podobné články: