Kam dětem spořit peníze, aby to mělo smysl?

Kam dětem spořit peníze, aby to mělo smysl?

Většina maminek svým dětem spoří. Nejčastěji začínají krátce po narození a často pokračují až do konce studií.  Jak ale vybrat nejlepší produkt? A který maminky v Česku nejčastěji využívají? 

 

Nejběžnější forma spoření pro dítě je stavební spoření. Má u nás silnou tradici, a proto je většinou první, po čem rodič sáhne. Každý rok má klient nárok na státní podporu ve výši 10% z vkladu. Momentálně je maximální státní podpora 2.000 Kč. Důležité je vzít v potaz, že tento produkt podléhá zákonu o stavebním spoření. Může se tedy stát, že podmínky, za kterých ho dítěti uzavíráte, se v průběhu budou měnit. Podmínky stavebního spoření už dnes nejsou tak výhodné jako dříve, i přesto má své příznivce.

 

 

Populární, i když z finančního hlediska ne moc smysluplné, je spoření do “prasátka”. Nespornou výhodou je výchovný faktor. Dítě totiž dostává peníze od babiček přímo do ruky. Učí se rozumět jejich hodnotě a následně o ně nechce přijít - vnímá jejich význam. “Prasátko” ale není banka, spořitelna, ani investiční společnost. Na peníze v něm působí inflace a ty v průběhu času ztrácejí svou hodnotu. V “prasátku” tedy nechte pouze malý obnos a zbytek raději investujte jinam. 

 

Peníze, které rodiče zamýšlejí spořit dítěti pravidelně např. na školu, auto, základ do života, by se měly především dobře zhodnotit. Proto dnes rodiče často využívají investiční programy k tomu určené nebo posílají peníze přímo do fondů. Výhodou je, že si dítě později může přepsat program na sebe a naložit s ním podle vlastního uvážení. No a co můžete očekávat? Zhodnocení se zpravidla pohybuje mezi 3 – 6% za rok podle toho, co od investování očekáváte. 

 

Pamatujte! Abyste zvolili správný produkt, vždy vezměte v potaz: 

  1. Proč a na co budu dítěti spořit nebo investovat? 
  2. Jakou částku a s jakou frekvencí? 
  3. Co od toho očekávám? 


Zlepšujte svou finanční gramotnost

a dostávejte Explicit News pravidelně

Pohlídám za vás trendy na trhu a informuji o příležitostech jako první. No spam.

Podobné články: